Mercedes-Benz G-Klasse / 55 AMG / G55 /

House of Cars Haarlem biedt aan: Originele Mercedes G Klasse 55AMG uit 2004. De staat van deze G55 AMG is zeer netjes te noemen. Voorzien van origineel zwart lakwerk en in zeer mooie staat verkerend zwart lederen interieur. De G55 AMG heeft 162.903 Kilometer op de teller en heeft vorige maand nog een onderhoudsbeurt gehad. De auto heeft vrijwel alle denkbare opties en komt met originele service boekjes. Uiteraard is deze G schade en roestvrij. Deze G Klasse is volgend jaar Bijtellingsvriendelijk.

Alles maar dan ook echt alles is al eens geschreven over de G-wagen AMG. Van Jeremy Clarkson “the 1970’s called and they want their car back” tot Richard Hammond “The coolest car ever made”.
Daarom denken we bij House of Cars Haarlem dat het tijd wordt om de auto zelf aan het woord te laten.
2011 was het laatste jaar dat de G55 AMG werd geleverd. En afgelopen facelift is er toch echt van het oude model afgestapt. Deze getuned versie van een luxe-sedan-imitatie van een werkpaard uit de late jaren 70 markeert ook het einde van de lijn voor AMG’s 5.4-liter V-8. Zie dit daarom als een soort van automotive exit interview.

Wat was uw belangrijkste reden om te vertrekken?
Ik ben ontslagen, weet je nog? Iets over mijn prehistorische verbruik en te veel woedeuitbarstingen. Ik zou ze moeten aanklagen voor leeftijdsdiscriminatie.

Wat was het meest bevredigend aan uw baan?
Mensen de stuipen op het lijf jagen. En voornamelijk ook verwarren. Niemand heeft ooit het doel van een XXL luxe SUV met dikke V8 en goede off-road capaciteiten begrepen.

Wat was het minst bevredigend aan uw baan?
Veel mensen vragen altijd aan mijn eigenaar wat ik kost en meteen daarna waarom ik zo duur ben. Dat doet gewoon pijn, weet je. Ik worstel al heel lang met gebrek aan zelfvertrouwen. Als ik naar een S-klasse kijk met z’n dynamische stoelen, automatisch kofferbak, soft-close deuren en allerlei gadgets overal en nergens. Mijn raamframes hebben niet eens genoeg ruimte voor sensoren om het afhakken van je arm tegen te gaan. Ik vind nog steeds dat ik gewoon auto-up ramen had moeten hebben, een dikke waarschuwingsstickers en de advocaten maar gewoon moeten zeggen dat ze … (gecensureerd -red.).
Maargoed, ik hou er dus niet van als mensen me vragen stellen of aan me twijfelen. Waar hadden we het ookal weer over?

Waren uw taken zoals verwacht?
Niet eens in de buurt. Ik begon als een militair voertuig, maar kreeg opeens orders om me op de Autobahn te begeven. Dat is helemaal niet waar ik voor getekend heb, maar ik klaag niet of zo. Ik vond de leren stoelen en het COMAND-ding wel leuk – ik heb tegenwoordig ook gewoon een iPod zoals iedereen.
Deze motor was ook een beetje onverwachts. Begrijp me niet verkeerd, hij is geweldig – hij klinkt alsof ik gorgel met grind. Maar ik heb eigenlijk gewoon een three-locker diff met vierwiel-drive en solid axles. Wie heeft dat soort off-road-capaciteiten en dan Pirelli Scorpion Zero-banden nodig? Ik voelde me … dik. En het is alsof ik soms niet zeker weet wie ik ben, weet je? Sorry, ik zou dit voor mijn therapeut moeten bewaren. Volgende vraag.

Heeft u voldoende feedback gekregen over uw prestaties?
Nul tot 100 in 6 seconden. Ik zou zeggen dat dat meer dan voldoende is. Ik kan een topsnelheid van 210km per uur halen. Of dat is in ieder geval wat de ingenieurs me vertellen. Mijn motorkap begint rond 200 te schudden, dan is het meestal wel genoeg. Aerodynamica had in 1979, toen ik werd geboren, geen hoge prioriteit.

Was u tevreden met uw salaris, arbeidsvoorwaaden en andere incentives?
Ik denk dat ik wel een deal was voor €150k. Geen extra-kostenopties, kies gewoon de kleur (mag ik zwart voorstellen?) En een lederen combo. En zei je incentives? Op een G-wagon? Blaas me nou niet ff in de toeren!

Heeft u uw carrieredoelen bereikt?
Ik ben een 350pk met leder gevoerde SUV. Mijn deuren maken een “kachunk” als een bankkluis. De ventilatieopeningen aan de zijkant van mijn motorkap zijn functioneel. Ik reed de paus rond. Ik denk dat ik de carrièredoelen van iedereen wel heb vervuld.

Heeft iemand u ooit gediscrimineerd, lastiggevallen of vijandige omstandigheden gecreëerd?
Ik weet niet of dit telt, maar een vent in een Passat stak ooit z’n vinger naar me op. Tweemaal. Dit was nadat hij voor me uitreed en ik op de rem moest tot onder de snelheidslimiet. Rijden op of onder de snelheidslimiet maakt me boos. Veel dingen maken me boos.

Ik ben eigenlijk ook wel klaar met die vragen van jullie. Schiet die foto’s zet me op auto-tinder en zoek iemand die heel hard m’n gas weer intrapt zodat ik weer uitgelaten m’n V8 kan laten schreeuwen en gorgelen!

Energielabel

Onbekend

KM stand162.903 km
Bouwjaar2004
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
Onderhoudsboekjesja
KentekenTP879H
Datum deel 11 July 2004
KleurObsidian Black Metallic
Aantal deuren5
BTW / marge regelingMarge

Auto Comes.

Hendrik Figeeweg 3B
2031BJ Haarlem

T: +31 (0)23 583 4748
E: chris@autocomes.nl

Technische specificaties

Aantal cillinders8
Cillinderinhoud5.439 cc
Aantal PK354 pk

Opties & Accessoires

  • AMG-styling
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Lichtmetalen velgen 18"
  • Metaalkleur
  • Park Distance Control
  • Parkeersensor achter
  • Sperdifferentieel
  • Sportonderstel
  • Warmtewerend glas
  • Navigatiesysteem
  • Radio-cassette
  • Achterbank neerklapbaar
  • Airco (automatisch)
  • Armsteun voor
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Cruise control
  • Elektrische ramen achter
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Hoofdsteunen voor en achter
  • Houtafwerking interieur
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel en versnellingspook
  • Regensensor
  • Verstelbare stuurkolom
  • Voorstoelen verwarmd
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem
  • Anti Blokkeer Systeem
  • koplampreiniging