Ferrari California T /

Prachtige Ferrari California T met maar 11.725km in prachtig Nero Daytona in combinatie met het Nero black lederen interieur met Bianco piping. De Ferrari beschikt buiten de standaard opties o.a. over:
-Ceramic brakes with Yellow brake calipers
-Chrome front grille
-Carbon fiber steering wheel + leds
-Scuderia Ferrari shields
-Magneride dual mode suspension
-Yellow rev. Counter
-Full electric seats
-View/visibility equipment
-Derde sleutel
-MI volgsysteem
-Binnen- en buitenhoes

Deze Ferrari California T valt onder het Genuine Maintenance Service en heeft dus gratis onderhoud bij de officiële Ferrari dealer tot 14-10-2021. Daarnaast verlengde fabrieksgarantie tot 14 oktober 2019.

De Nederlandse nieuwprijs is €270.000,-

DE CALIFORNIA T
De California is het meest succesvolle model uit Maranello. Het was de eerste Ferrari met een voorin geplaatste V8, de eerste Ferrari met een stalen vouwdak en de eerste in lange tijd die bewust zo in de markt werd gezet dat ie een nieuwe groep klanten bediende. Zo’n 70 procent van de kopers van de vorige California bezat niet eerder een Ferrari. Daarnaast blijkt de auto bovengemiddeld vaak dagelijks gebruikt te worden.
Nu grijpt Ferrari het model aan om iets te doen wat ze in geen 25 jaar meer hebben gedaan: tornen aan het natuurlijke verloop van het in- en uitlaattraject van hun motoren. Ja, het is waar: de California T heeft een turbo. Twee zelfs, maar de naamgeving ‘TT’ was om begrijpelijke redenen geen optie. Mocht je je, zonder enige verdere nuancering, nu al storen aan het feit dat Ferrari zo’n ordinair kunstje toepast, bedenk dan dat de F40 ook twee turbo’s had. En de 288 GTO ook. En weet dat Ferrari zo’n grote verandering niet zomaar eventjes doorvoert: er gingen vier jaar van tests, discussies en wilde armgebaren aan vooraf voordat er oplossingen werden gevonden die liefhebbers van de klassieke Ferrari-motorkarakteristiek niet tegen de borst zouden stoten. Sterker: die hen moeten overtuigen. Want nu ‘de turbo’ terug is bij Ferrari, zal hij snel zijn weg vinden naar de rest van het gamma.

DE CIJFERS
Een paar opvallende ingrepen: er werden ware kunstwerkjes van uitlaatspruitstukken gecreëerd om te zorgen dat de gassen vanuit iedere cilinder een even lange afstand afleggen. Dit zorgt voor gelijke druk op de turbo’s, wat weer goed is voor een snelle respons en een zo zuiver mogelijk geluid. Er is uitvoerig aandacht besteed aan de link tussen bestuurder en motor, die zo kort en natuurlijk mogelijk moet zijn om die van Ferrari’s atmosferische motoren te benaderen. De gloednieuwe 3,9-liter V8 ligt 40 millimeter lager in de auto en zorgt ervoor, samen met zaken als aangepaste bakverhoudingen en de nodige aerodynamische tweaks, dat de California T 10 tot 16 procent zuiniger is dan z’n voorganger. Naast bijna de helft meer koppel kreeg de California T 70 pk extra, waardoor de verhouding gewicht-vermogen omlaag ging van 3,3 naar 2,9 kg/pk. Turbo-criticaster of niet, dat zijn cijfers waar je blij van wordt.

RIJDEN
We zullen eerlijk toegeven dat zo’n 98 procent van onze nieuwsgierigheid naar de California T betrekking had op het motorgeluid. Zullen de uitlaten te gedempt klinken? Is er nog wel iets over van het hemelse gezang dat al generaties lang galmt in het kielzog van achtcilinder Ferrari’s? Nou, mocht je twijfelen aan de vocale kwaliteiten van de Cali T: maak je geen zorgen, het ding brult, hijgt en jankt dat het een lieve lust is.
Het zijn niet precies dezelfde tonen als we van Ferrari gewend zijn; deze machine heeft een heel eigen spectrum aan geluiden, inclusief naarstig aanzuig- en afblaasgesis en kraakhelder gehamer wanneer de klepjes in de pijpen opengaan. Dat doen ze vrij snel en plotseling, maar tot dat moment klinkt de motor naar onze smaak wat dof en korzelig. Dat is een bewuste keuze van Ferrari. Bestuurders vonden de vorige California niet zelden te luid en opdringerig, zo schijnt het, vandaar dit auditieve Jekyll & Hyde-karakter. Gelukkig worden wij herrieliefhebbers op onze wenken bediend als het gas ook maar iets dieper wordt ingetrapt: het is niet te veel eer als we stellen dat Ferrari’s nieuwe V8 zich – onder belasting – de best klinkende turbomotor van het moment mag noemen.
Ferrari monteerde iets stuggere veren, herzag de instelbare schokdempers, die met 35 procent minder interne frictie een betere respons geven, en zorgde voor een kortere stuurratio. De stijfheid van de carrosserie is voorbeeldig en de keramische Brembo-remmen blijven hun fenomenale werk doen, hoe warm ze het ook hebben. Dit alles draagt eraan bij dat de Ferrari California T zich als een klein sportautootje in het rond laat mikken, z’n niet geringe gewicht van 1.730 kilo ten spijt. Dat het, zelfs met dit forse vermogen, geen auto is die snel onder je vandaan neigt te glippen, blijkt bij elke beweging van je handen en voeten.

Wij nodigen u van harte uit om deze Ferrari te komen bekijken bij ons in de showroom in Haarlem alwaar nog veel meer moois te zien is op autogebied! Als u van tevoren even belt zorgen wij ervoor dat de Ferrari voor u klaar staat.

€ 189.950,- incl. BTW

Energielabel G
KM stand11.725 km
Bouwjaar2015
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
Onderhoudsboekjesdealer
KentekenGS880X
Datum deel 130 June 2015
KleurNero Daytona
Aantal deuren2
BTW / marge regelingBTW

Auto Comes.

Hendrik Figeeweg 3B
2031BJ Haarlem

T: +31 (0)23 583 4748
E: chris@autocomes.nl

Technische specificaties

Aantal cillinders8
Cillinderinhoud3.855 cc
Aantal PK562 pk

Opties & Accessoires

  • Bi-xenon koplampen (+koplampreiniging)
  • Elektrisch bedienbare kap
  • Lichtmetalen velgen 19"
  • Audio-navigatie full map
  • Electronic climate controle
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Lederen bekleding
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Elektronisch Stabiliteits Programma