Bentley Continental GT 4.0 V8 GTC

Ongetwijfeld is het in de winter ook goed vertoeven in de GTC, maar met de open variant van de Continental is het leuker flaneren als er een zonnetje bij schijnt. Mocht dat niet zo zijn, of dat je de gele ploert op je hoofd zat bent, dan is de GTC ook prima met kap dicht te rijden. Het is geen simpel tentzeiltje wat je over je hoofd trekt, maar een behoorlijk degelijke kap met meerdere lagen. Het geheel wordt gecomplimenteerd met akoestisch glas en panelen aan de onderzijde van de carrosserie, voor nog meer rust binnenin. Maar goed, het voordeel van de convertible is natuurlijk dat het dak open kan. Als je die enorme stoffen kap hebt laten zakken, lopen bij elke acceleratie de rillingen van genot over je rug. Wat een geluid.

Van oorsprong is de V8 met dubbele turbo maar een introvert ventje. Door wat aanpassingen aan het uitlaatsysteem klinkt hij alsof de koperblazers van het Concertgebouworkest onder je motorkap gekropen zijn. Donkerbruine basdreunen, gefluit en geblaas verraden dat er hard gewerkt wordt. Het is alles of niets. Vanuit een fluistervolume ga je naar een kakofonie van motorklanken. Natuurlijk maakt de open kap het spektakel alleen maar groter. Er zijn maar weinig andere auto’s die zo doelmatig onthoofd zijn als de Conti GTC.

Tegelijkertijd haalt de Continental GT V8 “outstanding levels of fuel efficiency and CO2 emissions,” tenminste voor een 507 pk sterke 2.400 kg zware auto dan. Downsizing werkt en de V8 heeft bovendien cilinderuitschakeling. Vier cilinders en twee liter minder dan de W12, en de krachtbron kan ook nog eens de helft van de cilinders uitschakelen. Een Bentley met vier cilindertjes dus, gekker moet het niet worden.
Door het afhakken van vier cilinders is de GTC trouwens niet ineens een lichtvoetige sportauto geworden. Voor een open auto van 2.400 kilo (!) is hij wel opmerkelijk wendbaar. Bentley heeft het chassis aangepast om het iets lagere gewicht van de V8 te compenseren. Het resultaat is een auto waarmee je heerlijk over een verlaten weggetje kunt jagen. Zorg wel dat je breedte genoeg hebt. De Continental GTC is en blijft groot. Op een landweg voel je je als een oceaansleper in een boerensloot. En door de slimme cilinderuitschakeling kun je op papier een verbruik van één op negen halen.

De door House of Cars aangeboden Continental GTC V8 is er weer eentje om van te smullen, het prachtige triple black exterieur, alle technische snufjes die je je maar kan wensen, massage op beide voorstoelen op plekken waar je nog nooit aan gedacht hebt, nekverwarming, en een dashboard dat in de gemiddelde etalage op Saville Row niet zal misstaan. Last but not least het: Mulliner Drivers Pack met o.a. het prachtige wiebertjes leder. De Continental GTC V8 is een onvervalste Bentley-sensatie. En hoe je het ook wend of keert, die is heerlijk!

Wij nodigen u van harte uit in onze prachtige showroom om onze unieke collectie te komen bekijken. Als u van te voren even belt zorgen we er voor dat de auto voor u klaar staat.

Interieur

Comfort Access (openen en sluiten zonder sleutelgebruik)
Zwart leder dashboard, portierbekleding en dashboard
Elektrisch verstelbare sportstoelen met verlengbaar zitvlak
Geheugen- en massagefunctie op beide voorstoelen
Elektrisch verstelbare lendesteunen
Verwarmbare en geventileerde voorstoelen
Nekverwarming
Middenarmsteun met opbergmogelijkheid
Driespaaks multifunctioneel leder sportstuurwiel
Elektrisch verstelbaar stuurwiel met F1-schakeling
Automatisch dimmende binnenspiegel
Easy-entry functie op de voorstoelen
Contrasterende stiksels verwerkt in het leder
Instaplijsten met Bentley-opschrift
Breitling klokje in het dashboard
Premium vloermatten
Aluminium armaturen
Bekerhouders

Exterieur

Servosluiting op de portieren
21 Inch gepolijste velgen 6-dubbelspaaks design (hoogglans zwart)
Elektrisch bedienbaar zwart stoffen cabrioletkap
Parkeersensoren voor en achter inclusief achteruitrijcamera
Elektrisch inklapbare en automatisch dimmende buitenspiegels
Dubbel geluidsisolerend glas
Blanke sierlijsten

Infotainment

NAIM Sound System (1.100 Watt totaalvermogen)
Navigatiesysteem van Europa met grootbeeld kleuren-touch-screen
Bluetooth autotelefoonvoorbereiding
Geïntegreerde SD-geheugenkaartlezer
CD-wisselaar en I-Pod aansluiting
Single CD-/DVD player

Veiligheid

Bi-Xenon verlichting
Hogedruk koplampreinigingssysteem
Automatische daglichtschakeling
LED-dagrijverlichting
Voor- en zijairbags
Licht- en regensensor
ISOFIX-kinderzitjesvoorbereiding
De-activeringsschakelaar voor de bijrijdersairbag

Mechanisch

Cruise control
Permanente vierwielaandrijving
Boardcomputer
Adaptive Air Suspension (adaptieve luchtvering)
Elektronisch geregelde demping
Volautomatische comfort airconditioning
Bandenspanningscontrolesysteem
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

Overige

Mulliner Driving Specification:

Bentley logo’s verwerkt in de hoofdsteunen
Leder in geruit-design (stoelen en portierbekleding)
Aluminium tankdop
Sportief uitgevoerde versnellingspook
Aluminium sportpedalen

Energielabel G
KM stand56.868 km
Bouwjaar2013
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
Onderhoudsboekjesdealer
Kenteken5THL23
Datum deel 110 June 2013
KleurOnyx Black
Aantal deuren2
BTW / marge regelingMarge

Auto Comes.

Hendrik Figeeweg 3B
2031BJ Haarlem

T: +31 (0)23 583 4748
E: chris@autocomes.nl

Technische specificaties

Aantal cillinders8
Cillinderinhoud3.993 cc
Aantal PK508 pk

Opties & Accessoires

  • Bi-xenon koplampen (+koplampreiniging)
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Elektrisch bedienbare achterklep
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Metaalkleur
  • Windscherm
  • Audio-navigatie full map
  • Audio installatie premium
  • Autotelefoon voorbereiding
  • Cd-wisselaar
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Aluminium interieur afwerking
  • Boordcomputer
  • Cruise control
  • Cruise control adaptief
  • Electronic climate controle
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Houtafwerking interieur
  • Lederen interieur
  • Lederen stuurwiel en versnellingspook
  • Nekverwarming
  • Regensensor
  • Voorstoel(en) met massagefunctie
  • Achteruitrijcamera
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Bandenspanningscontrolesysteem